Wie zijn Je Favoriete Ontwerpers

In het dagelijks leven zijn we ook wel bekend als Björn en Etienne. Sinds enkele jaren maken wij Breda onveilig, zowel in ons persoonlijke als professionele leven.

Tijdens onze studententijd hebben we onze manier om problemen te benaderen verder doorontwikkeld en besloten we ons bedrijf te starten. Sindsdien hebben we geleerd dat er in elk project wel een element aanwezig is waardoor we gegrepen worden. Dat is wat ons werk zo leuk maakt en waarom we er goed in zijn. Elk onderwerp heeft een interessante kant of is uiteindelijk de moeite waard. Ons talent om dat te ontdekken en gebruiken in ons voordeel is jouw grootste aanwinst. Typerend voor de projecten die we ondernemen is de iconische, humoristische stijl waarbij de kern van het verhaal tot in het extreme centraal staat. We maken hierbij gebruik van heldere metaforen om het onderwerp op een eigenwijze manier helder te maken.

Wat doen we?

onderzoeken

Soms kun je de vinger net niet op de zere plek leggen of juist de sweet spot net niet raken. We zien problemen vanuit een andere hoek en kunnen daarmee krachten en zwaktes in visuele communicatie snel ontdekken en uitbuiten. Daarnaast zijn we gek op informatie en doen niks liever dan ons vastbijten in een nieuwe sector of doelgroep. Hoe meer we kunnen leren, lezen, ervaren en experimenteren met een onderwerp des te vrolijker wij worden. Door deze bijna obsessieve drang naar kennis kunnen we mensen goed helpen en worden we al snel hun grootste fans.

Branding/Presenteren

Kan je ons in een beeld duidelijk maken wat je doet? Of in een zin? Het is vaak moeilijk om je eigen verhaal goed te vertellen. Wellicht moet je zelfs dat nog ontdekken. Wij vertellen graag verhalen, van onszelf maar nog liever helpen we anderen hun verhaal te vertellen. Als we met een identiteit aan de slag gaan, zien we dat als een verhaal. Er zit een boodschap achter en niet te vergeten het wordt door iemand verteld. Wat is belangrijk? Voor wie is het precies en wat maakt het beter dan het verhaal van de concurent? Wij zijn sterren in het vinden van de kern en deze tastbaar te maken voor het publiek. Zo laten we de concurrenten met de mond vol tanden staan.

 

Promoten

Je hebt eindelijk jouw droom gerealiseerd. Hoe zorg je nu dat mensen ervan weten?  Wij schreeuwen samen met onze klanten van de daken dat een evenement bezocht moet worden. Als er een goed concept staat moet dat gezien worden. Dat een bedrijf jouw klant moet worden. Dat je een nieuw product lanceert of welk ander verhaal er ook in de wereld gezonden moet worden.  We gaan hier niet over de meest makkelijke en gebaande paden maar zetten in op efficiëntie en eigenheid. Het is telkens weer een wedstrijd waarbij je soms moet sprinten, soms je kracht rustig moet verdelen en af en toe he-le-maal los moet gaan. Het gaat erom dat je het juiste inzet op het juiste moment. Daar worden wij wild van en jouw klanten ook.

Ordenen

Zou je niet graag structuur aanbrengen in de informatie die je verstrekt? Wij zijn de hele dag bezig met het ordenen van informatie. Dit houdt soms in dat we moeten onderzoeken welke informatie het meest belangrijk is op een poster of welke knop opvallend moet zijn in een app. Het kan ook gaan om het inzichtelijk maken van informatie zoals bijvoorbeeld jaarcijfers of bezoekersaantallen. We zijn altijd opzoek naar de simpelste en meest heldere manier om informatie over te brengen en deze op de juiste manier inzichtelijk te maken.

Uitleggen

Vind je het soms lastig dingen helder uit te leggen?
Omdat we ons zelf graag onderdompelen in informatie en graag verhalen vertellen is een volgende logische stap om andere mensen zaken uit te leggen. Of dit nu om de bediening van een softwarepakket gaat of om een complexe bedrijfsstructuur. We genieten er van mensen te helpen begrijpen hoe dingen in elkaar steken. Soms gaat dit het beste met een animatie, de andere keer weer met een interactieve poster.

Hoe het allemaal begon

Al tijdens onze opleiding aan AKV | St.Joost Breda werkten we regelmatig samen aan projecten. Hier ontdekte we een chemie die ons beiden verder bracht. De mogelijkheid om alles in twijfel te trekken en daar eens goed over te discussiëren en er vervolgens een slechte grap van maken. Een van de redenen dat dit zo goed werkt is dat we onze gezamenlijke interesses en passie gelijk kunnen combineren met de projecten. In eerste instantie betekende dat tijdens het werken een goede whiskey drinken met lekkere muziek op de achtergrond maar later ook in het werk zelf. Zo ontstond bijvoorbeeld de Grafische Snackbar. Een concept waarbij onze liefde voor koken en grafisch ontwerp gecombineerd wordt om op een laagdrempelige manier uit te leggen waar het grafische vak om gaat.