DSCO
❶ Strategy & branding
  • Brand Strategy
  • Design system
  • Concept development
  • copywriting
❷ Design & content
  • packaging
  • Social media
  • labels
❸ Websites & Digital experiences
  • Webdesign
  • webdevelopment

Voor the Dutch Soda Company (DSCO) hebben we de complete branding op ons genomen. Allereerst zijn we begonnen met een een onderzoek naar de concurrentie en waar de kansen liggen in de huidige markt. Al snel kwamen we erachter dat er nog geen frisdrankmerk is dat zich lokaal profileert. Samen met de klant zijn we toen op zoek gegaan naar lokale naam met internationale ambitie. (DSCO) Dit hebben we verder doorgevoerd in het merk

Het belangrijkste punt was dat het Nederland zou uitstralen, Nederland zou ademenen en Nederland trots zou worden op dit nieuwe frisdrankmerk. De overige frisdrank namen refereren dan ook allemaal naar Nederlandse iconen als Shell en de VOC. Eentje ligt misschien niet helemaal in lijn, Ti-Tonic, maar geef toe: die is te mooi om te laten schieten, toch? Om de beleving compleet te maken hebben wij het merk tot in de puntjes ontworpen. Van tapes en de website tot diverse folders.