Broeikas

Broeikas Events is een jong evenementenbureau, ontstaan uit de ambitie een goed feest te creëren en daarmee ervaring en studiepunten binnen te halen. Inmiddels is het een gevestigde naam in de Bredase party scene. Je bent verzekerd van een goed deep house/techno feest als je naar een editie van Broeikas gaat.

 

De oplossing

Tijdens het eerste gesprek met Broeikas merkte we dat er een hoop ambitie was, maar de bestaande identiteit nog niet volledig aansloot bij deze plannen. Samen met de klant besloten we daarom de totale visuele identiteit onder de loep te nemen. De basis is het raamwerk van een broeikas, hieruit hebben we het logotype Broeisans gedestilleerd. Deze basis, samen met contrasterende visuals zorgen voor een opvallende verschijning in de verschillende media. De posters voor de Broeikasfeesten zijn in ruitvorm om maximale attentiewaarde te creëren.

 

broeisans

 

 

iMac-fb

 

De volgende stap

We verzorgen al meer dan twee jaar de identiteit & campagnes voor Broeikas. In deze tijd is de organisatie van een enthousiast studenteninitiatief uitgegroeid  naar een professioneel evenementen bureau. Daarom is het tijd voor een volgende stap.

Samen met fotograaf  Tessa Spaaij  hebben we een nieuw concept en bijbehorende beeldtaal ontwikkeld.  

De ruit geeft een kijk in de wereld van Broeikas. Door de visuals als decor uit te voeren vangen we de energie van Broeikas in beeld. De ruit is letterlijk een raam. Een voorproefje van een feest. Een feest waarin je een droomwereld betreedt waar de wetten van de natuur net niet helemaal meer kloppen. Een feest zo geweldig dat het naar buiten knalt! We laten zien dat Broeikas is opgegroeid maar zeker de edge nog niet kwijt is.

broeikas-2-yr-poster broeikas-2-yr-flyer

De campagne houdt wederom niet op bij een poster en een flyer. We hebben bij deze editie bewegend beeld gebruikt en per artiest ook afbeeldingen aangemaakt voor aankondigingen en dergelijke. Alles om de aanwezigheid op social media zo krachtig mogelijk in te zetten. Daarnaast hebben we de poster geanimeerd, zodoende hebben we een rijke campagne gecreëerd die blijft intrigeren.

 

fb-afbeeldingen

een crossmediale campagne

De campagnes van Broeikas worden op vele fronten ingezet. Zodoende hebben we alle Facebook, screencasts en instagram uitingen ontworpen om alle kanalen tot in het ultieme te benutten.

broeikas-2-yr-banner-pagina broeikas-2-yr-banner-event

Fotografie: Tessa Spaaij